Pilates Reformer

El Pilates, és un sistema d’entrenament físic i mental creat a principis del segle XX per Joseph Hubertus Pilates, basant-se amb el seu coneixement de diferents especialitats com la gimnasia, traumatologia i el Ioga, fusionat el dinamisme i la força muscular amb el control mental, la respiració i la relaxació.

Principis Bàsics

Els 6 principis bàsics sobre els quals es basa el mètode Pilates són: Concentració, Respiració, Centralització, Control, Precisió, Fluidesa

Algunes escoles o corrents n’incorporen un parell més que considero val la pena també mencionar: Aliniament i Relaxació.

Aquests principis bàsics i fonamentals sempre han d’estar presents. És la feina del professor recordar-los continuament als seus alumnes, i és la feina d’aquests anar-los entent, assimilant i interioritzant amb la seva pràctica personal.

Una petita expicació de cada principi:

• Concentració

Pilates és un exercici cos-ment i és per això que en practicar-lo hom ha de prendre consciència del seu cos i dels seus moviments, d’altra manera deixem d’aprendre i només repetim series de moviments com a autòmats. És un entrenament mental a més de físic. La concentració ha de ser considerat el més important dels principis, ja que cap dels altres pot assolir-se si la nostra ment no se centra en el cos. Durant la realització dels exercicis és fonamental concentrar-se en l’àrea del cos que s’està treballant i en sentir l’activitat que es duu a terme.

• Respiració

La correcta respiració és part integral de cada exercici i aquesta sempre ha d’estar coordinada amb els moviments. Cal dur un ritme adequat d’inspiracions i expiracions per a revitalitzar el sistema. El subministrament d’oxigen a cadascuna de les nostres cèl·lules facilitarà una millora del funcionament de tots els nostres sistemes: nerviós, muscular, ossi, digestiu, hormonal, limfàtic, etc. La coordinació entre el moviment i la respiració controlada optimitzen l’exercici i permet arribar a un alt grau de relaxació mental

• Centralització

Aquesta és l’habilitat de trobar i saber fer servir el que Joseph Pilates anomenava el “centre d’energia” del cos, ja que és des d’aquí d’on s’origina cada acció i moviment. Ubiquem el centre del cos 3cm per sota del melic i aquest inclou els músculs abdominals, lumbars, mel·lucs, natges, terra pèlvic i diafragma.

• Control

Tots els moviments en Pilates són lents i controlats en oposició a moviments bruscos, això ens evita lesions. Cal realitzar els exercicis a una mateixa i constant velocitat. Al llarg de la nostra pràctica trobarem que els moviments lents són molt més difícils de controlar, i és per això que són molt més rigurosos i efectius. Aconseguirem més control a mesura que progressivament posem a prova l’estabilitat del nostre tronc. Aquest és el principi que ens ha d’ensenyar a respectar els nostres cossos i treballar de manera segura, sent conscients i tenint present en tot moment el nostre cos.

• Precisió

La precisió en l’execució dels moviments és clau i deriva del control exigit per a realitzar-los. A Pilates cada moviment té un propósit o finalitat i per això és vital dur a terme cada exercici de manera correcta; cal doncs concentrar-se en realitzar-los de manera precisa i perfecta, sense descuidar la respiració!

• Fluidesa

Els moviments en Pilates són un continuu, no tenen principi ni final. No hi ha res que sigui brusc, forçat o tens. Hem de connectar cada moviment amb el següent sense parar-nos (a part de les pauses necessàries!). Així és, moviments continuats allargant-nos enllà des del centre del cos, des del centre cap enfora, una acció flueix en la següent. D’aquesta manera aconseguim que l’energia flueixi per tot el cos durant la nostra rutina de moviments. Trobem que en Pilates no hi ha gaire exercicis estàtics, i és perquè el nostre cos no funciona pas de manera estàtica.

• Aliniament

Es refereix a l’estructura del nostre esquelet i en com ens posicionem estructuralment a l’hora de dur a terme cada moviment. Un bon aliniament de totes i cada una de les parts del nostre cos és crucial de cara a la seguretat i també per a corregir desequilibris musculars. Hem d’estar en la posició adequada per tal d’aconseguir fer treballar els muscles que volem i fer-los treballar de manera òptima.

• Relaxació

Hem de preparar tant la ment com el cos per a la nostra sessió de Pilates tot deixant de banda l’estrés del dia a dia, permetent que qualsevol tipus de tensió desaparègui i podent així treballar només els muscles que volem. Deixar anar les tensions innecessàries ens ajudarà a ser més conscients de quin és l’objectiu de cada moviment. Hem d’aprendre i ensenyar al nostre cos com aillar els muscles que han d’estar actius i forts, dels que han de relaxar-se per a cada exercici. Un bon nivell de relaxació ens pot també ajudar mantenir un nivell de concentració més elevat.

Beneficis

Pilates és un mètode d’exercici que treballa per a:

  • Enfortir i tonificar tot el cos
  • Millorar la postura i el suport de l’esquena
  • Millorar l’equilibri, la flexibilitat i la coordinació
  • Relaxar i desestressar el cos i la ment
  • Alleujar mals d’esquena, tensió d’espatlles i cervicals
  • Prevenir l’osteoporosis
  • Prevenir l’incontinencia
  • Ajudar en la recuperació després d’accidents

Pilates és un mètode d’exercici únic dissenyat per Joseph Pilates que combina enfortiment de la musculatura, control, flexibilitat i respiració. El mètode posa gran atenció en enfortir el centre del cos, el que contribueix a millorar la nostra postura i a alleujar mals d’esquena. Pilates millora la nostra consicència corporal i ens ajuda a relaxar-nos mitjançant moviments fluïds i coordinats amb la respiració.

Tots i totes tenim hàbits adquirits en el nostre dia dia dels quals ens n’hauriem de desfer; ja sigui vinclar-nos rere la nostra taula de treball, portar el nostre fill a coll sempre carregant-lo al mateix costat, o bé exercitant només un sol grup muscular al gimnàs. Pilates ens ajuda a tractar aquestes descompensacions per tal de guanyar més força i trobar el nostre eix d’una manera segura, controlada i agradable.

 

 Preus: 1 dia a la setmana  2 dies a la setmana
 Abonats 22 €/mes 40€/mes
No abonats  45€/mes  80€/mes 

 

Al abonat que hi ha actualment, li pujaríem la quota a 19€ i li mantidríem si no es dona de baixa.

Cube

Horari

Dill-Div 6:30 a 22:30h
Dissabtes 8:00 a 21:00h
Diumenges i festius: 8:00 a 15:00h

DUO

Horari

Dill-Div 6:30 a 22:30h
Dissabtes 8:00 a 15:00h
 

Contacte Cube

Agustí Coll, 2-12 . P.I. Els Trullols
08243 Manresa (BCN)
Tel: 938 787 559
cube@cube.cat

Contacte DUO

Alcalde Armengou, 12
08242 Manresa (BCN)
Tel: 938 749 704
duo@cube.cat